12 Temmuz 2009 Pazar

cumartesi gecesi post'u


bir cumartesi gecesi post yaziyorum. tarihte gorulmez, daha once yazdiysam da miladdir. gun hakkinda birseyler yazmiyorum, cunku bugunun yarini da var!! kurucesme uzerine rockwave'de placebo zehrinin vucuda emilimi tamamlandi zaten. yunanistan post'u pazartesiye bu arada.

post mevzusu sarkinin adi speak in tongues. dil dile degmeden ogrenilmez diyen olabilir, french kiss diyen olabilir, ayni dili konusuyoruz diyen de. benim anladigim sonuncusu.

every single sense in me is heightened
there's nothing left inside to rearrange
like a slave to history and science
i long, i burn to touch you just the same

ucuyoruz ne guzel kamikaze hesabi... ucarken ayak bilegime bagli bir umut kesesi, o da tarihin ve bilmin kolesi. her zaman yanimda, icimde. yaniyorum sana eskisi gibi dokulabilmek icin. iki adim geriye cekilip, tablonun tamamina baksan son derece duskunluk kokan, karsi taraftakinin agzinin icine duserken "bak kizim ben dunyamdan vazgectim, elde avucta sana karsi hiseddilenler de bunlar, bunlar dediklerim benim herseyim" diyen bir sarki. bu adamin onbes dakika sonra ne yapacagi belli olmaz. tarih, ki ozellikle insanlarla - kahramanlarla degil - bagdastirilabiliyorsa, asimile olmanin zamani gelmis demektir bence.

don't fall back into the decay
there is no law we must obey
so please don't let them have their way
don't give in to yesterday

bu nakaratin turkce versiyonu da var "kendini rahat birak, artik YA-SA-MA-NA bak" der. olan olmus biten bitmis, kalbini dinle, kendi sesini duy, icinden gelen neyse ona ayak uydur. istifa et, sus, konus, sarhos ol, kavga et, can yak, can ol... ne istersen, salt dogru olduguna inandigin neyse onu yap, kendin ol. tek hucreliler gibi komini olarak yasama, davranma. 6 milyar parcali bir puzzle'in tek bir parcasi ol, ama senin tonun farkli olsun. insanlar seni ilk gorduklerinde nereye koyacaklarini anlasinlar. ayiksinlar seni. dun dundur, bugun de bugun.

sarkinin en can alici noktasi...

we can'T build a new tomorrow, today
we can'T build a new tomorrow, today
we can'T build a new tomorrow, today
we can'T build a new tomorrow, today

dort repeat'i var. sonuncuda uzatiyoruz haykirisi. manipulasyon benden. olumsuzluk ekini ekleyen benim. sarkinin finali herseye ragmen yapabiliriz diyor, ben de diyorumki; kartlar acik hayata dair, restimi cektim, yesterday dedin bana - silemedigin yesterday - bundan sonra siktim sene toparlayamayiz.

raki ruhumun gidasidir, muzik mezesi, muhabbet de pezevengi...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

and there's nothing left to say...