15 Haziran 2009 Pazartesi

someone like me #3

bugun pazardi. sonuna kadar.

kizartma kokulari saldim disariya... once mutfak penceresinden, uzerine balkonun acikhavasindan. dunyaya ask yaydim, kokusunu saldim. uzaklara baktik hep, sustuk. cok uzatmistik zamaninda. ben akarsuda iki kere yikanilmaz dedim sana, sen akarsunun ortasina dag evi kurucam dedin...yirmi sekiz sene once bugun imzasi atilmisti tohumlarimin. onu yad ettik.

kizartma kokusu cabuk yayilsin diye etrafa, sezen koydum fona katalizor kivaminda. oncesinde de biraz beth gibbons tattirdim kaptana, baslangic bunlar. kizartmaya sos tabiki var (tarifi bende).

...
ben o gün yandım işte
sabaha doğru üçte
çok zaman oldu, siz evliydiniz
ben kaldım hâlâ o yüreğimin vurgun yediği terkedilişte
...

koskoca yirmi sekiz sene. 10+30+40=80 hesabi (onun da tarifi bende). misafirlerimiz oldu gece boyunca, soyut ve somut. "ben bu dunyayi cok seviyorum kardesim" demeye calistim bir ara, icime sine sine, uzerine soludugum havanin bogazimda kalmayacagini bilerek, hayatima tat katan dugumu inkar edecek kadar... az kaldi basaracagim, kayitlarim var elimde hesaplasiriz ileride.

...
soyundum, sevinç giyindim
sevinmek sanki bir suçtu
...

hem balkon, hem benim tabaga doktugum guzellikler, hem istavritin patlayan gozleri,hem karidesin altinda hayat bulan kasar, hem ertesi gunku jamie oliver sov'um, hem de kuzukulaginin damakta biraktigi eksimtrak tat... daha uzerine ne olsun lan. kac tane hem'li cumle kurabilirimki, benim de kapasitem bu.
makaranin karsilikli paslasildigi dakikada asagidaki cumle ortaya dokuldu, bayadir bu kadar saglamini duymamistim, benim cevabim gecikmedi ama kaptanin sozu haftasonuna damgasini vurdu. bu kez sarki yok yaziya anlam katan, arada yeterince gecirdik zaten.

haci haciyi mekkede
dervis dervisi tekkede
ibne ibneyi dakkada
bulurmus..

2 yorum:

peja dedi ki...

daha ne olsun?
daha n+1 büyük olsun
(ki olmuştur diye tahmin ediyorum)

hiç dedi ki...

n+1 olmadı.
n+m oldu önce, sonra çarpmanın birleşme özelliğini kullanarak x girdi işe.

x(n+m)=

hadi bul bakalım cevabı.