20 Ağustos 2009 Perşembe

maradona by kusturica



filmi sabirsizlikla bekliyordum. bes gun izlemeden nasil sabrettim bilemiyorum. cumayi pazartesiye baglayan geceden olsa gerek. daha dun gece yazmistim hakkinda, film charles baudelaire'nin bir sozuyle basladi. bunlarin hepsi isaret.

"tanri hukmetmek icin varolmaya ihtiyac duymayan tek seydir"
charles baudelaire

emir kusturica'yi ne kadar seviyorsam, maradona'ya da o kadar taptim hayatim boyunca. duruslari belli; hayatini kurdugun idealler ugruna, toplum seni yargilamaya kalksa da sonuna kadar savasmaya devam et.

manu chao'nun sarkisi filmi o kadar tamamlamiski. sarki manu chao'nun 2007'deki albumu la radiolina'dan 13.sarki, la vida tombola.

turkce sozler asagida.
sol bacakta fidel, sag omuzda che dovmesi, daha ne olsun... ne olacak beni bu revolutionary halim...

eğer maradona olsaydım
tam da onun gibi yaşardım
eğer maradona olsaydım
herhangi bir kalecinin karşısında
eğer maradona olsaydım
şaşmazdım yolumdan
eğer maradona olsaydım
herhangi bir yerde kayıplara karışmış

hayat bir tombala
geceden gündüze
hayat bir tombala
yukarı daha yukarı

eğer maradona olsaydım
tam da onun gibi yaşardım
binlerce havai fişek binlerce dost
ve yüze bin veren
eğer maradona olsaydım
mondovizyon'a çıkardım
fifa'ya kafa tutmaya
çünkü en büyük hırsız

hayat bir tombala
geceden gündüze
hayat bir tombala
yukarı daha yukarı

eğer maradona olsaydım
tam da onun gibi yaşardım
çünkü dünya bir toptur
derimiz nüfuz eden
eğer maradona olsaydım
herhangi bir belanın karşısında
asla şaşmazdım yolumdan
eğer maradona olsaydım
ve bir de kazanılacak bir maç
eğer maradona olsaydım
herhangi bir yerde kayıplara karışmış

hayat bir tombala
geceden ündüze
hayat bir tombala
yukarı daha yukarı

Hiç yorum yok: