15 Şubat 2010 Pazartesi

the world is big enough and salvation lurks around the corner


filmin altinci dakikasinda ekran karardi ve Bai Dan filmin adi olan cumleyi kurarken alt yazida "dunya kocaman ve kurtulus hemen surada gizleniyor" yazdi. dedim sictik. isiklari kapatip ve hemen yattik FF ile. korktugumuzdan degil tabi, saat gec olmustu ve uyku filmin onune gecmemeli diye saygimizdan filmi ertesi gune birakmistik.

balkan ulkelerine bayilirim. okuduklarima ve soylenenlere gore halen ozal'in turkiyesini yasayan bu topraklardaki halk arasinda, sonsuz bir insanlik kat sayisi hukum surmekte. dunyada sadece bize mahsus oldugunu savundugumuz misafirperverlik balkan ulkerlerinde daha samimi ve gercek. filmin her karesinde hissediliyor zaten. toplumun yasayis bicimine donemin baskici siyasi duzen yapisi da girince film hikaye bakimindan siradanlassa da olmus bu dedirtiyor. ben ihtisamli ve yapay olandan ziyade zayif ve gercek olani sevdigim icin film zaten gozumde 5-0 onde baslamisti. skoru soylemeyecegim cunku filmin sonunda belli oluyor zaten.
turkiye'de vizyona girse ve milyonlarca kisi izlesin cok isterim ama biliyorum imkansiz. ben tesekkurlerimi dvd'ci metin'e sunmakla yetiniyorum.
film bulgar yapimi ve 20'den fazla odulu var avrupa'daki festivallerde. Son olarak 7 mart'ta duzenlenecek Oscar gecesinde dokuz film arasinda en iyi yabanci film odulunu almak icin yarisacak. imdb notu 765 oy ile 8,5. yonetmen Stephan Komandarev'in dort filmi daha var, dordu de izlenmeye deger.

hayat zarlari elinde dostum. bundan sonra atacagin zarlar biraz kabiliyetin ve biraz da sansin dogrultusunda sekillenecek.

Hiç yorum yok: